Do napisania tych kilku zdań sprowokowała mnie decyzja wybranej komisji oceniającej kontrolujących wnioski PO IG 8.1. Pomysł e-usługi był zdyskwalifikowany w trakcie oceny merytorycznej z komentarzem, iż nie zostało spełnione pojęciu e-usługi w sensie działania POIG 8.1, bo do skorzystania e-usługi niezbędne jest pobranie programu na tablet, a zatem nie nie zachodzi warunek skorzystania z e-usługi na żądanie nabywcy e-usługi (oczekiwane jest poprzedzające działanie).
Nie byłoby może w tym rozumowaniu nic dziwnego, gdyby nie to, że w witrynie PARP leży sobie warta zerknięcia prezentacja pokazująca dobre praktyki w dziedzinie POIG 8.1. Jednym z opisanych projektów leży praktycznie identyczny na poziomie IT pomysł, który wszak robi całkowicie odmienną e-usługę, lecz podobieństwo w metodzie działania jest uderzające.
Zaraz rodzi się pytanie: zatem, czy wypracowano jednakowe kryteria oceny e-usług POIG, czy też może wnioskodawca już na starcie jest skazany na przygotowanie się do opracowaniaprotestu oceny projektu. Mi nie przychodzi na myśl odpowiedź na w ten sposób sformułowane pytanie.
Przy okazji, zrobiłem prostą wyszukiwarkę internetową najczęściej wyszukiwanych słów kluczowych związanych z POIG: http://poig81.gugluj.pl
Inne witryny: Witryna 1, Witryna 2, Witryna 3,
Słowa kluczowe: parp po ig 8.1, ocena merytoryczna po ig 8.1, ocena projektów e-usługi, ocena merytoryczna, parp, po ig 8.1, protest oceny, kryteria oceny 8.1
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz